Folk&Kirke vinder hovedpris blandt specialmedier
Ved uddelingen af Anders Bording-priserne gik Medieprisen 2015 til Folk&Kirke i konkurrence med store medier.

Fra venstre: Ninna Brenøe, Anders Haubart Madsen, Rebecca Rudd, Miklos Szabo, Mette Salomonsen og Jannik Theilgaard
Folk&Kirke vinder hovedpris blandt specialmedier
Helsingør Stifts årlige udgivelse Folk&Kirke var for tredje gang nomineret til en Anders Bording Pris, og 19. juni i år lykkedes det at vinde den.
Folk&Kirke modtog den mest prestigefyldte hæder med Medieprisen 2015, der går til et specialmedie, der har formået at få god formidling til at spille sammen med distribution og forretningsmodel.
"Et smukt, læseværdigt, fordomsfrit og reflekteret magasin med en velgennemtænkt distribution rettet mod målgrupper, der ikke færdes i kirkerne," lød en del af juryens begrundelse for tildelingen af prisen. Juryen bestod blandt andet af rektor for Journalisthøjskolen, Jens Otto Kjær Hansen og tidl. chefredaktør for bl.a. Børsen, Kristian Lund.
I godt selskab
Medieprisen er tidligere gået til store medier som Samvirke og Ud&Se, og i år talte de øvrige nominerede både fagbladet Ingeniøren og magasinet Vin & Co, der udgives af Coop.
Derfor glæder Folk&Kirkes redaktør, Rebecca Rudd, sig også over anerkendelsen.
"Vi glæder os over prisen, og at vi er kommet i et så godt selskab af anerkendte medier. Det viser at det opleves som meningsfyldt kommunikation, fra Folkekirkens hånd," siger hun.
Til at modtage prisen var Folk&Kirkes redaktion, fotograf, layouter og journalist mødt op. Biskop Lise-Lotte Rebel var forhindret af en fodoperation.