Fortsæt til hovedindholdet
Nyheder
Nyheder

Folk&Kirke vinder hovedpris blandt specialmedier

Ved uddelingen af Anders Bording-priserne gik Medieprisen 2015 til Folk&Kirke i konkurrence med store medier.

Fra venstre: Ninna Brenøe, Anders Haubart Madsen, Rebecca Rudd, Miklos Szabo, Mette Salomonsen og Jannik Theilgaard

Folk&Kirke vinder hovedpris blandt specialmedier 

Helsingør Stifts årlige udgivelse Folk&Kirke var for tredje gang nomineret til en Anders Bording Pris, og 19. juni i år lykkedes det at vinde den. 

Folk&Kirke modtog den mest prestigefyldte hæder med Medieprisen 2015, der går til et specialmedie, der har formået at få god formidling til at spille sammen med distribution og forretningsmodel. 

"Et smukt, læseværdigt, fordomsfrit og reflekteret magasin med en velgennemtænkt distribution rettet mod målgrupper, der ikke færdes i kirkerne," lød en del af juryens begrundelse for tildelingen af prisen. Juryen bestod blandt andet af rektor for Journalisthøjskolen, Jens Otto Kjær Hansen og tidl. chefredaktør for bl.a. Børsen, Kristian Lund. 

I godt selskab

Medieprisen er tidligere gået til store medier som Samvirke og Ud&Se, og i år talte de øvrige nominerede både fagbladet Ingeniøren og magasinet Vin & Co, der udgives af Coop. 

Derfor glæder Folk&Kirkes redaktør, Rebecca Rudd, sig også over anerkendelsen.

"Vi glæder os over prisen, og at vi er kommet i et så godt selskab af anerkendte medier. Det viser at det opleves som meningsfyldt kommunikation, fra Folkekirkens hånd," siger hun. 


Til at modtage prisen var Folk&Kirkes redaktion, fotograf, layouter og journalist mødt op. Biskop Lise-Lotte Rebel var forhindret af en fodoperation.  


Kristeligt Dagblad: Folkekirken skal være en god ven (Interview med redaktøren af Folk&Kirke - låst indhold)